top of page

Thu, 16 Nov

|

MIT-huset, Umeå universitet

MIT & GREET - presentera ert företags möjligheter för studenter

Vill ert företag eller organisation nå ut till blivande teknologer, naturvetare, ingenjörer, datavetare och biologer? Här kan ni presentera er och de exjobb, praktikplatser och sommarjobb som ni erbjuder i Västerbotten. Anmäl er idag för att säkra en monterplats!

Inga biljetter till försäljning
Se andra evenemang
MIT & GREET - presentera ert företags möjligheter för studenter
MIT & GREET - presentera ert företags möjligheter för studenter

Tid och plats

16 Nov 2023, 11:00 – 23:00

MIT-huset, Umeå universitet, Linnaeus väg 49, 907 36 Umeå, Sverige

Om evenemanget

Vill ert företag eller organisationer nå ut till blivande teknologer, naturvetare, ingenjörer, datavetare, biologer och studenter inom Life Science? 

Då ska ni anmäla er till MIT & GREET den 16 november. Sista anmälningsdag är 1 november.

Under den här dagen kan ni som arbetsgivare presentera er och de ex-jobb, praktikplatser, sommarjobb och andra jobb, samt talangprogram som ert företag erbjuder inom Västerbotten. 

Lokal: MIT-huset och närliggande föreläsningssalar.

PROGRAM

9.30-11:00

Vi kommer att ha tillgång till MIT-place kl. 9:30 - programmet för studenterna börjar kl 11:00. Då behöver alla som vill ställa ut vara klara och vi bjuder in studenterna att komma in. Alla har möjlighet att ställa ut vid runda ståbord och ha en rollup. Vill ni ha en större, egen monter med aktiviteter, exempelvis popcornmaskin eller spel, går det givetvis bra, men då behöver vi veta det senast en månad innan. De företag som endast väljer ståbord kommer att få företräde till en plats i MITplace.

kl. 12-13

Lunchföredrag med förtäring, där studenterna väljer föredrag efter utbildning och bjuds på mat och dryck. Här får ni företag anmäla till vilken utbildning ni vill föreläsa för. Två företag kan välja att gå samman och hålla två kortare eller ett gemensamt föredrag. Vi har bokat föreläsningsrum i anslutning till MIT place. Några av dem har vi tillgång till hela eftermiddagen, andra bara under lunchen.

kl. 13-16

Från kl. 13 kommer vi att erbjuda workshops, speeddating och en CV-studio till de studenter som är intresserade. Vi kommer ge förslag till er företag på vilka event ni kan medverka i, men det går också bra att komma med egna förslag. Vid ståborden/montrarna kan studenterna komma och prata med er om examensjobb, sommarjobb och praktik under hela eftermiddagen.

kl.17- sen kväll

Kl. 17 öppnar Origos pub. Här bjuds 1 person per företag och studenter på mat och 1 dryck. Vill ni sedan mingla och festa hela kvällen står ni för egen dryck. Här uppmuntrar vi er att skicka en representant som är alumn och som tagit examen de senaste 5 åren. Vi vill genom denna aktivitet skapa integration och ett informellt nätverk mellan studenterna och företagen. Anmälan krävs, då det endast ryms 250 personer i lokalen.

Eftersläpp kommer ske vid mån av plats.

Anmäl ert företag idag så säkrar ni er plats på eventet!

Vanliga frågor:

Kostar det något att delta?

Nej, det är helt kostnadsfritt då det är en del av projektet Studenter möter arbetslivet som drivs av Västerbottens handelskammare. På biljetten du bokar står det 0 kr/gratis - ingen avgift alltså. 

Hur många biljetter ska jag boka?

Du behöver bara boka 1 biljett per företag. Ni anger nu, eller senare i höst, hur många från företaget som kommer. 

Måste jag erbjuda jobb eller sommarjobb?

Nej, det är helt frivilligt. Ni kan erbjuda praktikplatser, ex-jobb, sommarjobb eller andra möjligheter såsom traineeprogram. Har ni inga behov just nu så är det ändå ett bra tillfälle att visa upp företaget/organisationen för studenter som snart kommer ut i arbetslivet. Det enda kravet är att de karriärmöjligheter ni erbjuder ska vara inom Västerbotten.

Måste jag ha klart nu med hur många/vilka som kommer eller vilken typ av monter vi vill ha?

Nej, men det är bra att du anmäler ditt företag så fort som möjligt så garanteras ni en plats. Om du redan nu vet exakt vilka behov ni har kring monter och utrymme får du gärna informera om det i anmälan. Vet du inte nu går det utmärkt att komplettera den infon under tidig höst. Vi kommer att kontakta er under hösten om vilka detaljer vi behöver närmare eventet.

Måste jag ha en runt monter och en rollup?

Det ingår ett runt bord och plats för rollup som standard, men vill ni ha med egen monter går det såklart bra. Vi välkomnar gärna kreativa inslag som DJ, popcornmaskin, sockervaddsstation eller något helt annat. Meddela gärna oss i anmälningsformuläret.

Får vi straffavgift om vi får förhinder och måste avboka?

Nej, ni blir inte straffade! Vi vill självklart att ni meddelar så fort som möjligt om ni skulle få förhinder men vi kommer inte att debitera någon avgift.

Har du andra frågor? Hör av dig till projektledare Catarina Gammelgård,

Mejl: catarina.gammelgard@handelskammaren.ac

Telefon: 070 481 70 76

Dela detta evenemang

bottom of page